Samochód nie chce zapalić - co teraz?

Dodane: 22-07-2016 12:21
Samochód nie chce zapalić - co teraz? rezystory dmuchawy

Przepustnica - co to takiego?

Przepustnica ? element armatury (rodzaj zaworu motylkowego) służący do regulacji przepływu medium, poprzez obrotowy ruch łopatki (zazwyczaj w kształcie dysku) umieszczonej wewnątrz kanału (oś łopatki jest prostopadła do osi kanału).

Jest elementem gaźnika, a w silnikach z wtryskiem paliwa samodzielnym elementem.

W parowozach regulacja odbywa się zazwyczaj przy zbieralniku pary w kotle. Zdarzają się rozwiązania (np. w Ty246) gdzie przepustnica jest za przegrzewaczem - takie rozwiązanie jest korzystniejsze.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Przepustnica


Masz diesla? Musisz to wiedzieć

Silnik o zapłonie samoczynnym (znany jako silnik wysokoprężny lub silnik Diesla, ZS) ? silnik cieplny spalinowy tłokowy o spalaniu wewnętrznym, w którym ciśnienie maksymalne czynnika jest znacznie większe, niż w silnikach niskoprężnych (z zapłonem iskrowym), a do zapłonu paliwa nie jest wymagane żadne zewnętrzne źródło energii, ma miejsce zapłon samoczynny1. Do cylindra dostarczane jest powietrze, kiedy tłok zbliża się do swojego GMP następuje wtrysk paliwa, które następnie spala się po przekroczeniu w komorze spalania temperatury jego zapłonu. Do zainicjowania zapłonu nie są potrzebne tak jak w przypadku silnika o zapłonie iskrowym zewnętrzne źródła ciepła1. Stopień sprężania w silnikach wysokoprężnych mieści się w przedziale 12-251.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_samoczynnym


Motoryzacyjny rynek wtórny

W wielu przypadkach serwisowanie samochodów przeprowadzone przez prawdziwego specjalistę z zakresu elektroniki czy mechaniki samochodowej jest niezbędne. Wielu ludzi woli jednak wykonać naprawę na własny koszt, korzystając z powszechnie dostępnej wiedzy w tym zakresie. W tym przypadku korzystnym rozwiązaniem może okazać się zakup używanych części samochodowych. Co prawda, części samochodowe, które były już używane mogą być nieco zniszczone, jednak zwykle są one kilkakrotnie tańsze niż nowe elementy wyposażenia. Nic więc dziwnego, że motoryzacyjny rynek wtórny kwitnie, a wymiana pomiędzy właścicielami części samochodowych może być coraz sprawniejsza na przykład dzięki Internetowi.



© 2019 http://dtf.info.pl/