Druk w różnych zakładach poligraficznych. Kilka faktów

Dodane: 03-03-2017 06:21
Druk w różnych zakładach poligraficznych. Kilka faktów etykiety cyfrowe

Z Wikipedii o DTP

dpi (ang. dots per inch) ? liczba punktów obrazu przypadająca na cal. Jednostka stosowana do określenia rozdzielczości obrazów generowanych przez drukarki, plotery, naświetlarki itp. Pojęcie to jest bardzo rozpowszechnione i często stosowane także jako potoczny zamiennik określeń pokrewnych, jak ppi (pixels per inch ? pikseli na cal), czyli jednostek rozdzielczości obrazów rastrowych, oraz spi (samples per inch ? próbek na cal), czyli jednostek rozdzielczości skanerów.

Jednostka dpi opisuje stopień oddawania szczegółów kształtu obrazu w sterowanych komputerowo urządzeniach drukujących, naświetlających, a także wycinających, grawerujących itp. Określa gęstość możliwych do uchwycenia szczegółów obrazu, które są rozumiane jako układ punktów obrazu, których środki pozostają w stałych odległościach względem siebie, a ułożone w rzędach i kolumnach tworzą macierz. Rozdzielczość pozioma (w rzędach) jest rzeczywistą rozdzielczością urządzenia i jeśli nie podano inaczej, oznacza także rozdzielczość pionową.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Dpi


Wykonywanie prac drukarskich

Drukarnie przyjmują zlecenia na drukowanie różnego rodzaju książek, informatorów i kalendarzy. Dlatego do samej drukarni oddawany jest tekst, który został bardzo dobrze sprawdzony przez zespół redakcyjny i może zostać od razu wydany. Dzięki temu wykonywanie prac drukarskich przebiega bardzo szybko i bezproblemowo.

Jest to bardzo ważne, aby do samej drukarni trafiał już bardzo dobrze przygotowany tekst, ponieważ w przeciwnym razie trzeba będzie ponosić koszty wprowadzania dodatkowych poprawek przed ostatecznym dokonaniem wydruku nowej książki. Dlatego za oddanie tekstu do druku odpowiadają całe zespoły redakcyjne, które dbają o to, aby drukarnie otrzymywały bardzo jasne zlecenia z wyraźnymi adnotacjami. Natomiast cennik prac drukarskich uzależniony jest od wielkości książek.


Projektowanie naklejek reklamowych

Naklejki reklamowe projektowane są przez osoby, które fachowo zajmują się wykonywaniem naklejek reklamowych. Znają one bardzo dobrze ofertę sklepu rozprowadzającego naklejki i potrafią wykonywać je w bardzo atrakcyjny sposób. Najpierw muszą przygotować ich odpowiednie projekty, a następnie zająć się ich drukowaniem.

Wszelkie koszty związane z drukowaniem nowych naklejek zostaną oczywiście poniesione przez ich zleceniodawców. Oni także będą odpowiedzialni za samo rozprowadzanie naklejek reklamowych. Trzeba przyznać, że rozprowadzanie naklejek reklamowych może być naprawdę bardzo dobrym sposobem na przekonanie potencjalnych klientów do tego, że warto skorzystać z nowej oferty jednego ze sklepów.



© 2019 http://dtf.info.pl/